W kolekcji egipskiej większa część biżuterii ma kształt dużych i okazałych kołnierzy. Od początku tworzenia kolekcji założyłam, że tak cała kolekcja jak i jej pojedyncze elementy nie będą miały nazw własnych. Z jednej strony jest to hołd dla rzeszy artystów i rzemieślników staroegipskich bezimiennie tworzących biżuteryjne arcydzieła, z drugiej - próba wejścia w interakcję z odbiorcą, który nie mając przed sobą całej teoretycznej otoczki pracy nie ma też z góry narzuconej interpretacji dzieła i może stworzyć własną. W niektórych przypadkach interpretacja jest oczywista, w innych jednak – nie. Niektóre naszyjniki oglądane bez kontekstu mogą zupełnie nie być kojarzone ze starożytnym Egiptem. Moim zdaniem ujawnia się tu pewien fenomen sztuki egipskiej, jakim jest jej uniwersalność. Dającą się również zauważyć cechą tej kolekcji jest jej różnorodność. Występują w niej zarówno naszyjniki duże, ciężkie, właściwe dla wieczorowych kreacji, jak również naszyjniki mniejsze i komplety biżuterii do założenia na każdą okazję.